RESPECTO, ESTIMANT?

Viure és conviure, descobrint-nos en relació. Davant dels recels de Joan -”n'hem vist un... no és dels qui venen amb nosaltres”-, Jesús parla clar, bo i corregint la mirada estreta dels deixebles: “Deixeu-los fer. Qui no està contra nosaltres, és amb nosaltres”

Oi que això ens fa pensar en tolerància, respecte, diàleg entre cultures i religions? I també, en intransigència, indiferència, rigidesa i fanatisme. I se'n segueix un bon alliçonament d'acceptació dels altres, comprenent les virtuts, defectes, limitacions, qualitats i necessitats dels diferents.

La clau evangèlica de la dignitat de fills de Déu és valorar les persones de bona voluntat i de bondat, les transigents, i les que fan el bé.

Sapiguem reconèixer-nos i conviure, cada vegada més, com a germans, i fressant camins d'Evangeli.

Pere Domènch i Feixas, a “El Full Parroquial”, Diòcesi de Girona, 30/09/2018