NORMES PER A LA CELEBRACIÓ

www.parroquiaempuries.org

infoparroquiaempuries@gmail.com

Normes per a la celebració del Sagrament del Matrimoni

El Consell de la Parròquia de Sant Martí d'Empúries, ha acordat les NORMES següents per a les celebracions del Sagrament del Matrimoni, a l'esmentada Parròquia:

1- Admissió de casaments.

La parròquia només té el compromís i el deure de celebrar-hi els dels fidels de la parròquia. Tanmateix, se sent molt honrada d'acceptar-ne d'altres, forans, si s'atenen a les normes i a les recomanacions.

2- Celebrant

Es pot escollir un celebrant que no sigui el rector de la parròquia de Sant Martí d'Empúries. En aquest cas, els contraents hauran de comunicar el seus nom i cognoms i ell s'haurà de posar en contacte amb el rector de la parròquia, Mossèn Martí Colomer.

3-Preparació al matrimoni.

Els nuvis demanaran al rector de les pròpies parròquies, d'on provenen, que instrueixi l'Expedient Matrimonial, i que els faci el curset de preparació.

4- Referent al tema de les flors i de l'ornamentació.

a.- L'ornamentació floral de l'església es fa seguint les disposicions i instruccions de la parròquia. Tenim un conveni amb tres floristeries, que assumiran les responsabilitats pertinents. Aquestes floristeries estaran al servei dels nuvis que tindran la total llibertat per escollir-ne una. No s'acceptarà cap altra floristeria familiar, amiga o coneguda.

b.- Pètals de flors

Es prega no tirar pètals de flors de color fosc a la sortida de l'església atès que taquen el marbre blanc de la plaça. Si us plau, aviseu els vostres convidats d'aquesta norma.

5- Referent als fotògrafs.

Se'ls demana recordin que la cerimònia es celebra en una “església”.

6- Referent a la música.

Els organistes i els grups musicals són admesos dins l'església.

Un equip de musica amb lector de CD està a la seva disposició.

Es pot fer servir l'orgue.

7- Referent als “lectors”.

Les lectures de la cerimònia del casament seran exclusivament “bíbliques”.

Si es vol fer alguna lectura especial, es podrà fer al final de la cerimònia.

Esperem que aquestes NORMES contribueixin a la dignificació que es mereixen el temple i la mateixa celebració cristiana del Sagrament del Matrimoni.

Noms, adreces i telèfons de contacte:

• Rector: Mossèn Martí Colomer. 972 77 00 99 / 679 977 739

Responsable Internet: Isabelle Renard 972 77 03 91