1750 ANYS DE CRISTIANISME

SOLEMNITAT DE SANT FRUCTUÓS, BISBE DE TARRAGONA,

I SANTS AUGURI I EULOGI, DIAQUES

Prop de 400 persones han assistit aquest matí a la lectura de la Passio Fructuosi que s’ha dut a terme a l’amfiteatre de Tarragona. L’acte, i la seva pregària, ha estat presidit per l’arquebisbe metropolità de Tarragona i primat, Mons. Jaume Pujol Balcells. Mons. Pujol ha estat acompanyat per l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, així com per alguns regidors del ple municipal tarragoní. A nivell religiós hi havia l’arquebisbe ortodox metropolità de París i per a l’Europa Occidental, Josif; l’arximandrita Makarios, de Corfú, Grècia, i el rector de la parròquia romanesa de Sant Fructuós i Sant Calinic, el pare Basile; també han estat presents a la cerimònia nombrosos preveres i diaques de la nostra arxidiòcesi.

Andreu Muñoz, director del Museu Bíblic de Tarragona, ha fet una introducció històrica a la lectura de les Actes del martiri de sant Fructuós, sant Auguri i sant Eulogi. En acabar la lectura, Mn. Rafael Serra, delegat diocesà de litúrgia, ha explicat el sentit de realitzar aquest esdeveniment a l’amfiteatre de Tarragona. Cal recordar que avui fa 1.750 anys que els sants Fructuós, Eulogi i Auguri van ser cremats vius per ordre del governador Emilià.

Tot seguit, els fidels congregats han cantat Els goigs de sant Fructuós, dirigits per mossèn Miquel Barbarà, vicari general de l’arxidiòcesi.

Mons. Jaume Pujol ha convidat l’arquebisbe Josif a realitzar conjuntament la benedicció. El gest ecumènic ha estat qualificat de «molt bonic» pels fidels presents. L’arquebisbe de Tarragona ha explicat, durant la celebració, la seva visió de conjunt de l’Any Jubilar.

En acabar la celebració a l’amfiteatre, Mons. Pujol ha presidit una missa a la Catedral de Tarragona en la qual ha concelebrat amb el bisbe Pere Tena, auxiliar emèrit de Barcelona, i la gairebé totalitat dels preveres diocesans. Uns tres-cents fidels han seguit l’eucaristia.

Tarragona, 21 de gener de 2009

(Text extret dels Mitjans de Comunicació Social de l'Arquebisbat de Tarragona, Pla de Palau,2. 43003 TARRAGONA.- Mitjançant Internet).

* L'escrit té una relació molt directa amb Sant Martí d'Empúries en quant als orígens de la fe cristiana a casa nostra.

Biografia dels Sants